Ridebaneregler

LRK har få og enkle regler for brug af ridebanen af hensyn til at så mange kan have glæde af at bruge den og sikkerheden ved ridning.

Følgende regler for ridning på ridebanen skal altid følges:

• Medlemskab af Lundtofte Rideklub er et krav for at bruge banen
  • Klubbens medlemmer skal bære en sikkerhedsgodkendt ridehjelm ved ridning.
  • Vis hensyn til den, som for undervisning.
  • Ridebanen er lukket ved kurser, stævner samt andre arrangementer.
  • Arrangementer annonceres på Facebook.
  • Ingen råben, løben eller leg på eller omkring banen, når der er heste tilstede.
  • Er din hest eller pony urolig eller meget frisk så rid gerne når der ikke er mange på banen.
  • Har din hest eller pony løse bagben, er det dig som skal holde afstand til andre.
  • Longering er tilladt ved accept af tilstedeværende ryttere.
  • På ikke springdage har dressur fortrinsret – men der må gerne rides bomme eller gymnastikspring, hvis alle er ok med det. Siger en nej skal det respekteres.
  • Løse heste under opsyn er tilladt, hvis ikke der er andre der bruger banen. Din hest må ikke grave i banen eller pløje hjørnerne op.
  • Affald skal efterlades i skraldespande.
  • Alle skal rydde op efter sig selv.
  • Du må gerne lade klatter ligge på banen.
  • Hunde på banen er forbudt. Hunde skal være under opsyn og i snor.
  • Ridebanen må benyttes alle døgnets timer.
  • Ryttere der ride til og fra banen skal ride på cykelstien i samme retning som trafikken af hensyn til naboerne i området.